ريـــكي . هیپنوتیزم . انـــرژی درمـانـــی . مــديتـيـشــن

مـنـــوي اصـــلي

مــطالب اصـــلي ســـايت

آرشــــيو مـــــطالب

لينـــكــهــاي عـــــزيـزان

آلبــــوم تصاويـــر شخصـــي

امــــکــانــــات


آشنايي با TM
آشنايي با TM

 از نظر لغوی مخفف کلمات لاتین ( Transcendental Meditation ) می باشد. به معنی مراقبه متعالی و ماورا طبیعه. این علم برگرفته از فلسفه هندی می باشد که قدمت پنج هزار ساله داشته است و توسط ماهاریشی ماهش یوگی تجدید حیات یافت. ماهاریشی بیش از ۴۳ سال است که تکنیک ذهنی T.M  را به دنیا عرضه نموده است و این علم به نام علم شعور خلاق نیز نامیده می شود. ماهاریشی در تعلیمات خویش توضیح می‌دهد که T.M دارای جنبه ای اسرار آمیز یا مذهبی نیست، بلکه تکنیکی برای موفقیت بیشتر در عرصه زندگی روزمره است. به طور خلاصه تکنیک T.M تمرین بسیار ساده و طبیعی است که روزی دو بار (صبح و عصر ) و به مدت ۲۰ دقیقه انجام می گیرد. در این تمرین ذهنی لایه های ظریف تر و درونی تر تجربه می شود و حسی از آرام و باز بودن ذهن به دست می آید که بسیار خوش آیند و مسرت بخش است. بر طبق این فلسفه، ذهن تاثیر قدرتمندی بر روی سلامت دارد. و از آنجایی که ذهن و بدن با هم ارتباط ناگسستنی دارند با آرام تر شدن فعالیت ذهن ، بدن نیز آرام می گیرد. و استراحتی به دست می آید که طبق تحقیق دکتر والاس در دانشگاه UCLA آمریکا ، دو برابر استراحتی است که در عمیق ترین مرحله خواب شب تجربه می گردد. به طور خلاصه تحقیقات نشان می دهند که تکنیک T.M در زمینه سلامت ذهن مثل افزایش خلاقیت ، بهره هوشی ، حافظه، تمرکز، یادگیری و در زمینه سلامت بدن مثل کاهش استرس یا فشارهای روانی و اجتماعی، کاهش اضطراب، افسردگی، افزایش اعتماد به نفس و سایر خصوصیات مثبت شخصیت موثر است.
 
مدیتیشن چیست؟
 
مدیتیشن یک تکنیک ذهن – بدن است که در آن شخص به آرامی توجه را به درون میبرد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند. اکثر انواع مدیتیشن از تمرینات مذهبی شرقی به خصوص از هند، چین و ژاپن به غرب رفتهاست.. تنها در سه دهه اخیر است که این تکنیکها به طور جدی برای دستیابی به سلامتی، بخصوص برای درمان استرس و کاهش دردهای مزمن به کار میرود.
سه تکنیک رایج مدیتیشن در بسیاری از کشورها, مراقبه TM، مدیتیشن تنفسی و مدیتیشن تمرکزی (mindfulness) میباشد:


برايه مشاهده به ادامه مطلب مراجعه گردد.......

ادامـــه مـــطلب ...
نويسنده: هــــومـان بـابـایـان تاريخ: جمعه 13 مرداد 1391برچسب: آموزش,آروماتراپی,تمرين,سنــــگ درماني,آشنايي با TM,مــــغــناطیــــس درمــــانی,رايحه درماني,ريكي,هيپنوتيزم,انرژي درماني,هاله ها,7چاكراها,مديتيشن,تمركز,سنگ شناسی, متافیریک,فلزات شفابخش,حس کردن انرژی ,تمرینات انرژی درمانی,طب سنتي,پاكسازي سنگها,ماه تولد,آرامش,پيشگيري,درمان,فعال سازي چشم سوم ,ان ال پي , NLP,عود,استرس,طب سوزني,نفس كشيدن,عرفــــان چنـــد ضلعـــی,نقش خداوند در رستگاری انسان از دیدگاه علامه طباطبایی,مشترکات عرفانی ادیان الهی,مشترکات ادیان آسمانی در حوزه عقاید,رابطه انسان و خدا در ادیان توحیدی,خــــواص درمانــــي,كف بيني, ســـنگـــها ,بــر حســـــب نــام بيـــماري, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مـــديــر وبســـايت

سلام دوست عزيز هميشه عاشق باش

نويسنــــدگان

خــــــــواص دارويــــــي گياهـــــــــــان

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
===============
=====
=====
=====
=====
=====
=====
جـــســتجـــوي مطالــــب

تبـــادل لينـــــــك هوشمنــــد
تبــلــيـــغــات دوســــــتــان